وبلاگ

سایز لاستیک خودروی دنا

خودروی دنا یکی از محصولات گروه خودرو سازی ایران‌خودرو می‌باشد که قرار بود جایگزین خودروهای پژو 405, پارس و سمند شود. این خودرو که قرار بود از سال 1391 روانه بازار ایران شود, پس از کش و قوسهای فراوان بر سر قیمت گذاری و سایر مسائل در سال 1393 بطور رسمی وارد بازار شد. در حال حاضر این خودرو علاوه بر ایران در بازار اکراین نیز یافت می‌شود که در آنجا این خودرو با نام سمند دنا مشهور می‌باشد که البته این مسئله جزء افتخارات ایران خودرو به شمار می‌رود.

در این مطلب سعی بر آن است که به بررسی لاستیکهای مناسب این خودرو پرداخته شود بدون اینکه این خودرو از حالت استاندارد و گارانتی شرکت خارج شود. از طرفی, مسئله تغییر سایز لاستیک و اینکه چه سایز لاستیکی باعث افزایش عملکرد خودرو می‌شود, همواره یکی از سوالات متداول مشتریان در زمان خرید لاستیک می‌باشد. عموما رانندگان خودروهای مختلف بدلیل افزایش تعادل و قابلیت فرمانپذیری خودرو اقدام به تغییر سایز لاستیک خود می‌نمایند, که البته این مسئله در میان خودروهای ایرانی بسیار متداول می‌باشد. نکته ای که در ارتباط با تغییر سایز لاستیک خودرو باید در نظر داشت, اینست که نمی توان از سایز های خیلی کوچکتر و یا بزرگتر از سایز لاستیک استاندارد در زیر خودروی خود استفاده نمائید, زیرا که این مسئله ممکن است که منجر به کوبش خودرو و یا خرابی جلوبندی ماشین شود.

خودروی دنا بطور فابریک با یکی از دو سایز 185/65R15 و یا 195/60R15 توسط ایران خودرو روانه بازار می‌شود, که دو رقم اول نشانه پهنای لاستیک, دو رقم دوم ضریب منظر لاستیک و دو رقم سوم بیانگر قطر رینگ می باشد.

همانگونه که در بالا ذکر شد, دلیل عمده تغییر سایز لاستیک افزایش تعادل و قابلیت فرمان پذیری خودرو می‌باشد. در خودروی دنا علاوه بر دو سایز لاستیک فوق, دو سایز دیگر می‌توان برای این خودرو استفاده نمود بدون اینکه این خودرو از حالت استاندارد و گارانتی خودرو خارج شود. جدول زیر لیست لاستیکهایی که برای دنا می‌توان استفاده نمود را نشان می‌دهد:

ردیف سایز پهنا (میلیمتر) ارتفاع فاق لاستیک

(میلیمتر)

قطر رینگ

(اینچ)

توضیحات
1 185/65R15 185 25/120 15 این سایز بطور فابریک توسط ایران خودرو زیر خودرو قرار می گیرد که برای مصارف شهری و سرعتهای استاندارد مناسب می‌باشد.
2 195/60R15 195 117 15 این سایز بطور فابریک توسط ایران خودرو زیر دنا قرار می گیرد که در مقایسه با لاستیک بالا یک سانتیمتر پهن تر و البته دارای ارتفاع کمتری می‌باشد. این لاستیک در جاده‌ها بهتر از لاستیک بالا می باشد.
3 195/65R15 195 75/126 15 این لاستیک در مقایسه با دو لاستیک بالا دارای ارتفاع بیشتری می‌باشد که ممکن است به لحاظ ظاهری مورد پسند شما نباشد.
4 205/60R15 205 123 15 این لاستیک به لحاظ پهنای بیشتر و البته ارتفاع نزدیک به لاستیک فابریک می‌توان گفت که بهترین انتخاب برای دنا می‌باشد.

 

بطور کلی, اگر قصد تغییر سایز لاستیک خودروی خود را دارید حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

1- هیچ گاه از سایز لاستیک کوچکتر از لاستیک فابریک خودروی خود استفاده نکنید, این مسئله باعث آسیب به جلوبندی خودرو و کوبش خودرو می‌شود.

2- استفاده از سایزهای خیلی بزرگتر از سایز استاندارد نیز باعث گیر کردن لاستیک به گلگیر می‌شود.

3- همچنین اگر قصد تغییر سایز لاستیک خود را دارید, حتما توجه داشته باشید که هر چهار لاستیک خود را باید تعویض نمائید.

در آخر,اگر در ارتباط تغییر سایز لاستیک خودروی خود احتیاج به راهنمایهای بیشتری دارید لطفا با فروشگاه تهران تایر تماس حاصل نمائید و یا از طریق ایمیل و یا ثبت نظر در محصول مورد نظر با ما در ارتباط باشید.

فروشگاه تهران تایر مرجع تخصصی انواع لاستیکهای ایرانی و خارجی خدمات زیر را می تواند به شما ارائه دهد:

1- فروش انواع لاستیکهای ایرانی و خارجی

2- خرید لاستیک زیرصفری و تعویض با لاستیک های مورد نظر شما

3- ارائه خدمات تعویض و بالانس و جابجایی لاستیک

4- چکاپ دوره ای لاستیکها

5- ارسال لاستیک به تمام نقاط ایران

 

تهیه کننده: تهران تایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *