وبلاگ

سایز لاستیک خودرو ال 90 (تندر 90)

مسئله تغییر سایز لاستیک و اینکه چه سایز لاستیکی باعث افزایش عملکرد خودرو می‌شود, همواره یکی از سوالات متداول مشتریان در زمان خرید لاستیک می باشد. عموما رانندگان خودروهای مختلف بدلیل افزایش تعادل و قابلیت فرمانپذیری خودرو اقدام به تغییر سایز لاستیک خود می‌نمایند, که البته این مسئله در میان خودروهای ایرانی بسیار متداول می‌باشد.

نکته ای که در ارتباط با تغییر سایز لاستیک خودرو باید در نظر داشت, این است که نمی‌توان از سایز‌های خیلی کوچکتر و یا بزرگتر از سایز لاستیک استاندارد در زیر خودروی خود استفاده نمائید, زیرا که این مسئله ممکن است که منجر به کوبش خودرو و یا خرابی جلوبندی ماشین شود.

خودروی ال 90 یا همان تندر 90 یکی از خودروهای خوب و رایج در بازار ایران می‌باشد. یکی از ایرادتی که بعضی از دارندگان این خودرو به این ماشین وارد می‌کنند, عدم تعادل این خودرو در سرعتهای بالا در بزرگراهها و مسیرهای بین شهری بواسطه وزن بالای این خودرو می‌باشد. از اینرو, این افراد جهت برطرف کردن این مشکل فنی در خودروی خود اقدام به تغییر سایز لاستیک خود می‌نمایند که البته جواب مثبتی نیز می‌گیرند.

خودروی تندر 90 در بازار ایران با سایز لاستیک فابریک 185/65R15 روانه بازار می‌شود که 185 نشانه پهنای لاستیک به میلیمتر, 65 ضریب منظر لاستیک به درصد, R نشانگر ساختار رادیال لاستیک و 15 قطر رینگ لاستیک به اینچ می‌باشد.

به‌منظور دستیابی به افزایش تعادل و قابلیت فرمانپذیری این خودرو بهترین توصیه استفاده از سایز 205/60R15 می باشد, که به اندازه 2 سانتیمتر از لاستیک فابریک تندر 90 پهن‌تر می‌باشد, که در نتیجه این مسئله باعث افزایش تعادل این خودرو در سرعتهای بالا می‌شود. هم چنین این سایز لاستیک قادر خواهد بود تا وزن این خودرو را در محیط بیشتری بطور یکنواخت روی زمین توزیع نماید.

اگرچه ممکن است, که در بعضی موارد دو سایز دیگر به سایزهای 195/60R15 و یا 195/65R15 به‌عنوان جایگزین سایز لاستیک فابریک تندر 90 به شما توصیه شود, اما باید توجه داشته باشید که سایز 195/60R15  دارای ارتفاع کمتری نسبت به سایز لاستیک فابریک تندر 90 می‌باشد, که این مسئله ممکن است باعث کوبش خودروی شما شود که در نتیجه باعث آسیب به جلوبندی می‌شود, و همچنین سایز 195/65R15 دارای ارتفاع بیشتری نسبت به سایز فابریک تندر 90 می‌باشد, که این نیز باعث عدم تعادل ماشین در سرعت بالا و همچنین افزایش ارتفاع خودروی شما می‌شود.

بطور کلی, اگر قصد تغییر سایز لاستیک خودروی خود را دارید حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

1- هیچ گاه از سایز لاستیک کوچکتر از لاستیک فابریک خودروی خود استفاده نکنید, این مسئله باعث آسیب به جلوبندی خودرو و کوبش خودرو می‌شود.

2- استفاده از سایزهای خیلی بزرگتر از سایز استاندارد نیز باعث گیر کردن لاستیک به گلگیر می‌شود.

3- همچنین اگر قصد تغییر سایز لاستیک خود را دارید, حتما توجه داشته باشید که هر چهار لاستیک خود را باید تعویض نمائید.

در آخر,اگر در ارتباط تغییر سایز لاستیک خودروی خود احتیاج به راهنمایهای بیشتری دارید لطفا با فروشگاه تهران تایر تماس حاصل نمائید و یا از طریق ایمیل و یا ثبت نظر در محصول مورد نظر با ما در ارتباط باشید.

فروشگاه تهران تایر مرجع تخصصی انواع لاستیکهای ایرانی و خارجی خدمات زیر را می‌تواند به شما ارائه دهد:

1- فروش انواع لاستیکهای ایرانی و خارجی

2- خرید لاستیک زیرصفری و تعویض با لاستیک های مورد نظر شما

3- ارائه خدمات تعویض و بالانس و جابجایی لاستیک

4- چکاپ دوره ای لاستیکها

5- ارسال لاستیک به تمام نقاط ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *