وبلاگ

سایز لاستیک خودرو سراتو

کیا سراتو یکی از خودروهای محبوب ساخت کره جنوبی در ایران می باشد, که از سال 2003 میلادی توسط کمپانی کیاموتورز تولید می شود. البته لازم بذکر است که این خودرو فقط چند سالی است که در بازار ایران یافت می شود. این خودرو در حال حاضر در 3 نسل تولید می شود که نسل دوم آن نیز در سالیان اخیر توسط گروه خودرو سازی سایپا در ایران تولید می شود.

 

شایان ذکر است که, مدلی از سراتو که در ایران تولید می‌شود در مقایسه با مدلهای کره‌ای دارای امکانات کمتری می‌باشد, به‌ همین دلیل نیز با قیمت کمتری در بازار ایران خرید و فروش می‌شود. با این وجود و با توجه به محبوبیت این خودرو در ایران, مدل کره‌ای این خودرو نیز توسط بعضی از شرکتها وارد ایران می‌شود. جالب است بدانید که در مدل ساخت ایران, گروه خودرو سازی سایپا از لاستیکهای ایرانی برای این خودرو استفاده می‌کند که در بعضی موارد لاستیک یزد‌تایر و در بعضی موارد دیگر لاستیک بارز برای این خودرو استفاده می‌شود. اما در مدل ساخت کره جنوبی در بیشتر موارد لاستیک نکسن به عنوان لاستیک فابریک این خودرو استفاده می‌شود.

گروه خودرو سازی کیا موتورز برای مدلهای سراتو ساخت سال 2009 به بعد از سه سایز لاستیک برای مدلهای مختلف این خودرو استفاده کرده است. این سایز لاستیک بر روی دیواره لاستیک حک می‌شود که جهت خواندن آن کافیست که به جداره لاستیک نگاهی بیندازید تا از سایز لاستیک خودروی خود مطلع شوید. این اعداد به ترتیب از چپ به راست بیانگر پهنای لاستیک به میلیمتر, ضریب منظر لاستیک, ساختار لاستیک و قطر رینگ به واحد اینج می‌باشد. این سه سایز لاستیک شامل:

ردیف سایز پهنا (میلیمتر) ارتفاع فاق لاستیک

(میلیمتر)

قطر رینگ

(اینچ)

توضیحات
1 195/65R15 195 126.75 15 این کوچکترین سایزی است که ممکن است در یکی از مدلهای کیا سراتو مورد استفاده قرار بگیرد.
2 205/55R16 205 112.75 16 این سایز در بیشتر مدلهای سراتو ساخت گروه خودرو سازی سایپا مورد استفاده قرار می گیرد.
3 215/45R17 215 96.75 17 این سایز لاستیک بزرگترین لاستیکی است که برای کیا سراتو مورد استفاده قرار می گیرد. در بیشتر مدلهای سراتو وارداتی به ایران, این سایز لاستیک زیر خودرو قرار دارد.

 

از طرفی, مسئله تغییر سایز لاستیک و اینکه چه سایز لاستیکی باعث افزایش عملکرد خودرو می‌شود, همواره یکی از سوالات متداول مشتریان در زمان خرید لاستیک می‌باشد. عموما رانندگان خودروهای مختلف بدلیل افزایش تعادل و قابلیت فرمانپذیری خودرو اقدام به تغییر سایز لاستیک خود می‌نمایند, که البته این مسئله در میان خودروهای ایرانی بسیار متداول می‌باشد. نکته ای که در ارتباط با تغییر سایز لاستیک خودرو باید در نظر داشت, اینست که نمی توان از سایز های خیلی کوچکتر و یا بزرگتر از سایز لاستیک استاندارد در زیر خودروی خود استفاده نمائید, زیرا که این مسئله ممکن است که منجر به کوبش خودرو و یا خرابی جلوبندی ماشین شود. جدول زیر لیست لاستیکهای معادلی که برای مدلهای مختلف سراتو می‌توانید استفاده کنید را نشان می‌دهد, بدون اینکه خودرو از گارانتی خارجی شود و همچنین کارایی آن افزایش یابد.

ردیف سایز لاستیکهای جایگزین پیشنهادی توضیحات
1 195/65R15 205/60R15 این سایز دارای تعادل بیشتری نسبت به لاستیک فابریک در سرعتهای بالا می باشد.
205/65R15 این سایز دارای پهنا و ارتفاع بیشتری نسبت به لاستیک فابریک می باشد.
2 205/55R16 215/55R16 این سایز لاستیک برای افرادی که با سرعتهای بالا رانندگی می کنند مناسب می باشد.
3 215/45R17 215/50R17 این سایز لاستیک باعث حذف کوبش احتمالی لاستیک فابریک, که یکی از مشکلات رایج لاستیک فابریک می باشد, می شود. همچنین مانع از ورم کردن جداره لاستیک می شود.
225/45R17 این لاستیک از لاستیک فابریک 1 سانتیمتر پهن تر می باشد و کوبش احتمال خودرو را نیز حذف می کند.

بطور کلی, اگر قصد تغییر سایز لاستیک خودروی خود را دارید حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

1- هیچ گاه از سایز لاستیک کوچکتر از لاستیک فابریک خودروی خود استفاده نکنید, این مسئله باعث آسیب به جلوبندی خودرو و کوبش خودرو می شود.

2- استفاده از سایزهای خیلی بزرگتر از سایز استاندارد نیز باعث گیر کردن لاستیک به گلگیر می‌شود.

3- همچنین اگر قصد تغییر سایز لاستیک خود را دارید, حتما توجه داشته باشید که هر چهار لاستیک خود را باید تعویض نمائید.

در آخر,اگر در ارتباط تغییر سایز لاستیک خودروی خود احتیاج به راهنمایهای بیشتری دارید لطفا با فروشگاه تهران تایر تماس حاصل نمائید و یا از طریق ایمیل و یا ثبت نظر در محصول مورد نظر با ما در ارتباط باشید.

فروشگاه تهران تایر مرجع تخصصی انواع لاستیکهای ایرانی و خارجی خدمات زیر را می تواند به شما ارائه دهد:

1- فروش انواع لاستیکهای ایرانی و خارجی

2- خرید لاستیک زیرصفری و تعویض با لاستیک های مورد نظر شما

3- ارائه خدمات تعویض و بالانس و جابجایی لاستیک

4- چکاپ دوره ای لاستیکها

5- ارسال لاستیک به تمام نقاط ایران

 

تهیه کننده: تهران تایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *